Sari la conținut

Cum sa-ti protejezi spatele in timpul calatoriilor lungi

Cum sa-ti protejezi spatele in timpul calatoriilor lungi - Poza Principala

 

La momentul actual, majoritatea persoanelor sunt nevoite sa calatoreasca foarte mult, fie din motive personale, fie in interes profesional. Indiferent daca este vorba despre pasionatii de voiaj care si-au planificat un sejur intr-o destinatie exotica in sezonul cald sau despre oamenii de afaceri care trebuie sa participle periodic la intalniri de business peste hotare, un lucru este cert: indiferent de scenariu, calatoriile, fie ele cu masina, trenul, autocarul sau avionul, implica o pozitie statica constanta pana la destinatie, care nu face decat sa mentina coloana vertebrala intr-o pozitie tensionata, exercitand o presiune excesiva asupra muschilor, articulatiilor si discurilor intervertebrale.

Daca si tu te numeri printre persoanele care se deplaseaza in mod frecvent, este important sa tii cont de urmatoarele sfaturi si recomandari esentiale pentru a reusi sa ai grija de coloana ta vertebrala asa cum se cuvine si sa reduci pe cat de mult posibil durerile de spate care pot aparea ca urmare a sederii prelungite sau agravarea celor existente deja.

 

Cum sa-ti protejezi spatele in timpul calatoriilor lungi

 

Ofera o atentie deosebita posturii pe care o adopti

Adoptarea unei posture vicioase atunci cand stai in sezut pe perioade indelungate de timp, asa cum este in cazul unei calatorii, nu face decat sa aplice tensiune suplimentara asupra coloanei vertebrale, devenind in acelasi timp si sursa pentru numeroase alte afectiuni ale spatelui. Prin urmare, desi in prima faza vei fi tentat sa tratezi acest aspect cu superficialitate, afla ca o postura corecta este mult mai importanta decat crezi. Din acest motiv, este esential sa verifici si sa evaluezi in mod regulat pozitia corpului pe care o ai in timpul unui voiaj, pentru a face mici ajustari ori de cate ori este cazul, astfel incat sa reduci la minimum tensiunea exercitata asupra coloanei. Pentru a te asigura ca ai o postura corecta si naturala, trebuie sa ai in vedere urmatoarele principii de baza:

  • Ambele picioare trebuie sa fie asezate pe o suprafata stabila. Daca acestea nu ajung la podea in mod natural, opteaza pentru un suport pentru picioare sau pentru ceva solid pe care sa le sprijini. In cazul in care calatoresti cu masina, foloseste functia de asistenta sofer Cruise Control (pilot automat), pentru a avea posibilitatea sa-ti asezi ambele picioare pe podea pentru perioade scurte, in asa fel incat sa-ti relaxezi muschii si sa-ti distribui greutatea mai uniform.
  • Curba interioara a spatelui inferior trebuie sa fie sustinuta de suportul lombar al scaunului sau de un sprijin suplimentar, cum ar fi o perna lombara, pentru protectie si sustinere optima.
  • Partea inferioara a spatelui trebuie sa fie sprijinita pe deplin de spatarul scaunului, cat mai centrat. Daca stai prea mult aplecat, risti sa pui presiune prea mare asupra osului pubian, in timp ce daca stai prea mult lasat pe spate, risti sa pui presiune in exces pe coccis.
  • Ambele urechi trebuie sa fie aliniate peste umeri iar barbia sa iasa inainte, in timp ce umerii sunt aliniati peste solduri, pentru a evita deformarea coloanei vertebrale si pentru a preveni aparitia cocoasei
  • Mijlocul capului sa fie sprijinit in mod natural de tetiera, si nu aplecat in fata, pentru a evita dezvoltarea cocoasei si instalarea durerilor cervicale si a senzatiei de rigiditate la nivelul gatului si umerilor.

 

Cum sa-ti protejezi spatele in timpul calatoriilor lungi - Poza 3

 

 

Ajusteaza scaunul in mod corespunzator

Indiferent daca te deplasezi cu masina, trenul, autobuzul sau avionul, nu uita sa reglezi scaunul intr-o maniera corespunzatoare, in asa fel incat sa eviti aplecarile repetitive. Mai mult, este absolut esential sa oferi spatelui sprijinul suplimentar de care are nevoie pentru o calatorie lunga. In cazul in care scaunul pe care stai nu include un suport lombar adecvat, opteaza pentru o perna lombara pe care sa o plasezi in zona inferioara a spatelui, care sa te ajute sa mentii o postura sanatoasa pe intreaga durata a calatoriei si sa minimizezi aparitia intensa a durerilor lombare.

 

Nu ezita sa folosesti o perna pentru gat

De cele mai multe ori, iti vei dori sa dormi in timpul calatoriilor lungi. Prin urmare, este indicat sa incluzi in bagajul tau si o perna pentru gat, care sa mentina curbura naturala a gatului si alinierea coloanei vertebrale, asigurand sustinerea optima in timpul somnului si distribuind greutatea in mod uniform. In prezent, exista un numar foarte mare de magazine care comercializeaza perne cervicale, motiv pentru care nu trebuie sa iti faci griji ca nu vei gasi produsul potrivit pentru tine.

 

Perna ortopedica pentru sezut Better Posture Premium 

 

Utilizeaza un suport pentru picioare

Sustinerea adecvata a spatelui necesita o parghie de jos in sus din partea picioarelor, ceea ce inseamna ca ambele picioare trebuie sa fie asezate pe podea, cu genunchii si soldurile indoite la 90 de grade. In cazul in care acestea nu pot ajunge confortabil la sol, nu ezita sa pui un suport special conceput.

 

Incearca terapia cu gheata si caldura

Cand stai in sezut, simpla aplicare a unui pachet de gheata sau a unei surse de caldura poate reduce in mod semnificativ tensiunea musculara si articulara, atenuand durerile de spate. De exemplu, atunci cand stai pe scaun in timpul calatoriei, foloseste un suport de incalzire care are rolul de a furniza un nivel de caldura continuu in zona in care este aplicat. Poti adauga in bagaj chiar si niste incalzitoare de mana de unica folosinta, permise in avion. De asemenea, in ceea ce priveste terapia cu gheata, tine la indemana o punga de plastic pe care sa o umpli ori de cate ori este nevoie cu gheata din carucioarele cu bauturi pe care le pun la dispozitie companiile aeriene spre exemple. Aplicarea de gheata nu numai ca va amorti temporar zona dureroasa, ci va reduce si inflamatia, atenuand durerile lombare pe care le poti experimenta la drum lung.

 

Ramai activ si continua sa te misti cat mai mult posibil

Sederea prelungita in pozitia sezut, pe scaunul mijloacelor de transport terestru sau aerian cu care te deplasezi spre o anumita destinatie, poate produce efecte extrem de negative asupra sanatatii spatelui tau, intepenind musculatura acestuia si favorizand aparitia spasmelor musculare si a disconfortului resimtit in regiunea lombara, dar nu numai. Coloana vertebrala este menita sa se miste, motiv pentru care trebuie sa incerci sa ramai activ si sa te misti ori de cate ori ai ocazia.

In cazul in care calatoresti cu masina, este esential sa iei pauze de la condus macar o data la fiecare jumatate de ora, astfel incat sa ai ocazia sa cobori din autovehicul, sa te intinzi si sa efectuezi cateva exercitii pentru durerile lombare, stimuland circulatia sangelui si eliberand tensiunea acumulata in zona inferioara a spatelui si a soldurilor. De asemenea, in timp ce te afli la volan, incearca sa te misti pret de cateva secunde pe scaun. Orice miscare pe care o poti face in vehicul in siguranta te va ajuta mai mult decat daca alegi sa stai nemiscat. Acelasi lucru este valabil si daca te afli in avion, tren sau autobuz. Solicita in avans un loc pe culoar, astfel incat sa poti face plimbari scurte si frecvente pentru a mentine muschii si articulatiile active, fara a-i perturba pe ceilalti pasageri.

 

Perna ortopedica pentru sezut Better Posture Pro 

 

Efectueaza cateva exercitii de relaxare si intindere

Exercitiile simple prin care poti reduce tensiunea musculara au o eficacitate mai mare decat crezi. De exemplu, daca esti in gara sau in aeroport in asteptarea mijlocului de transport, incearca sa pui un picior pe un scaun din fata ta, aplecandu-te usor inainte pana cand simti o intindere in spatele coapsei, mentinand aceasta pozitie pret de 30-60 de secunde, in functie de posibilitati. De asemenea, acorda o atentie majora si zonei cervicale, efectuand intinderi simple ale gatului, indoind gatul astfel incat urechea sa fie indreptata spre umar si mentinand aceasta pozitie timp de 1 minut, dupa care repeta acelasi proces si cu cealalta parte. O astfel de intindere atenueaza tensiunea musculara din partea laterala a gatului, pana la umar. Acelasi efect il are si indoirea capului inainte, tragand barbia spre piept.

Nu in ultimul rand, un exercitiu pentru durerile de spate pe care il poti practica atunci cand este posibil este urmatorul: mentine muschii trunchiului si picioarelor activi, sprijinindu-ti spatele de un perete in aeroport sau in orice statie de calatorie te afli, glisand corpul in jos pana cand genunchii sunt aproximativ la 90 de grade si mentinand aceasta pozitie timp de 30 pana la 60 de secunde.

A ramane activ intr-o zi lunga de calatorie are beneficiul de a mentine circulatia optima a sangelui si a fluxului de nutrienti catre muschii spatelui, articulatii si discuri intervertebrale, ajutand coloana sa se miste mai confortabil si atenuand rigiditatea si durerea lombara care se dezvolta de obicei in timpul calatoriilor.

 

Articole Similare:

Cum sa stai pe scaunul de la birou pentru a evita durerile de spate

Cele mai eficiente metode pentru a scapa de durerile de coloana la birou

Cum poti sa previi durerile de spate in timp ce te afli la volan?

Lasă un comentariu

Nu uita, comentariile trebuie aprobate înainte de publicare

Originale

Produse Originale

14 Zile

Banii Înapoi

Calitate

Garantată

Livrare

Rapidă